Followers

Monday, November 24, 2014

Khasiat Penting Vitamin C

Khasiat Vitamin C memang tak dapat dinafikan lagi. Rata2 mesti dah tahu Vitamin C sinonim dengan kecantikan dan untuk sistem imun badan.


Tapi bukan sekadar itu sahaja!


Banyak lagi Khasiat Vitamin C yang perlu kita tahu supaya kita lebih sedar betapa pentingnya Vitamin C ini.


Jum kita tengok apa lagi kelebihan Vitamin C ini :


 ♡ Mencantikkan kulit - Pengambilan Vita C setiap hari dapat membantu anda mendapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.


Membentuk Kolagen - Ia dapat merangsang pembentukan kolagen yang mana kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.



Memperbaiki simptom Pendarahan - kekurangan Vita C menyebabkan gusi berdarah, lebam - lebam di kulit,  luka lambat sembuh, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, megukuhkan sistem imun, peningkatan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, dan juga mengurangkan simptom selsema.



Memperbaiki Insomnia - ia dapat memperbaiki insomnia,stress dan masalah keresahan.


 ♡ Mengekalkan Kolesterol Sihat - Ia dapat mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalan pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi




Untuk info dan order :

NurulHusna Mohamed
husnamohamed86@gmail.com
Sms/ wassup : 010 231 0939


No comments:

Post a Comment