Followers

Sunday, September 14, 2014

KENAPA KOLAGEN SHAKLEE MAHAL??

Ramai yg kata.."Kenapa Kolagen Shaklee ni mahal sangat ye??"
"Harga ratus - ratus tapi dapat 15sachet saje??"

Oppss..Sebenarnya harga kolagen ni bergantung kepada sumber kolagen itu sendiri.Kalau sumbernya premium,kualiti dan daya tahannya memang superbbb jadi agak2 harga nya murah ke mahal ye??

Ada pulak yg bertanya.."Eh ada beza ke sumber kolagen Shaklee dengan kolagen2 lain dipasaran ni?macam sama je semua...hurmmm".Memang ada beza tau..mari sy ceritakan..

Kolagen boleh diekstrak dari 3 SUMBER berbeza:

#1: KOLAGEN DARI TUMBUHAN
--》Kolagen dari sumber tumbuhan ni yg paling murah ye. Sebab senang jer nak dapatkan kolagen ni,petik sana petik sini extract2 dapatlah kolagen. Biasanya kolagen jenis ini rasanya manis. Anda mungkin cakap sedap tapi sedarkah anda rasa manis itu bermaksud kandungan pemanis dlm kolagen itu lebih tinggi dari kandungan kolagen itu sendiri.Anda rasa badan anda dapat kolagen banyak ke atau rasa manis semata2??

#2:KOLAGEN DARI HAIWAN
--》Kolagen jenis ini biasanya terdapat dalam bentuk suntikan. Ada yg diextract dari ayam,kambing,lembu tapi selalunya banyak dari sumber babi.Oopss..sebagai seorang Islam bolehkan kita ambil kolagen babi ni?Kolagen jenis ini kurang selamat dan kurang bersih. Kenapa ye? Sebabnya haiwan tadi disuntik dengan bahan kimia supaya gemuk dan boleh produce kolagen dengan byk.

#3 :KOLAGEN DARI SUMBER MARINE
Kolagen dari sumber marine ini paling berkualiti tinggi. Menurut kajian,kandungan kolagen dalam ikan yg tinggal dalam laut lebih tinggi berbanding kandungan kolagen dalam tumbuhan atau haiwan daratan.  Deep ocean mempunya tekanan yg tinggi. Jadi sumber kolagen yg terhasil pon akan tahan lasak dan berkualiti premium..Plus dah nama deep ocean,sah - sah la bebas dari pencemaran sampah sarap dan bahan kimia.

Inilah yg membezakan kolagen Shaklee dengan kolagen lain.Kolagen Shaklee diproses dari sumber marine--》 Red Snapper Scale (RSS)


Kenapa Shaklee memilih kolagen dari RSS?



--》Ikan merah dapat hidup dalam laut sedalam 5,000m
--》 Ikan biasa tak dapat hidup dalam laut dalam  yg tinggi tekanannya
--》Ikan merah mampu menghadapi tekanan sebanyak 20 paun

Bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS, Shaklee telah menambah 7 bahan utama :
1. Ekstrak biji Camellia Japonica
2. Ekstrak Pfaffia
3. Kolagen ikan
4. Ekstrak kerang - kerangan
5. Lactobacillus acidophilus
6. Vitamin C
7. Vitamin B

Shaklee Collagen Powder ini mudah larut dan boleh dicampurkan ke dalam minuman kegemaran anda. Setiap sajian dibungkus dalam paket berasingan untuk pengambilan pada bila - bila masa dan di mana juga.


 
Husna 010 231 0939 | FB:NURULHUSNA MOHAMED |
| husnamohamed86@gmail.com |

No comments:

Post a Comment